zondag 18 december 2011

10. Kiss, Sir?

Ik mag af en toe wel eens een massage ondergaan. Ik heb een locatie voor nek, hoofd en rug in het W-hotel in West-Kowloon (tegenover ons oude huis). En ik heb een locatie voor voetmassage (airport lounge in Ningbo, China). Maar omdat ik niet meer (zo vaak) naar Ningbo hoef, moest ik hier in HK op zoek naar een goede plek. Ik ken er eentje op de hoek van Nathan Road en Austin Road, maar die is net niet dichtbij mijn huis genoeg. Dus ging ik op zoek naar eentje bij mij in de buurt. Er staan op straat natuurlijk genoeg vrouwtjes buiten die je naar binnen proberen te praten, maar ik denk altijd maar zo: als ze niet genoeg te doen hebben en dus 'proppers' nodig hebben om klanten te werven, zijn ze dan wel zo goed?
Het vinden van een goede voetmassagesalon is dus niet eenvoudig. Les 1: als er staat dat ze ook een sauna hebben, betekent dit vaak dat het een hoerentent is (niet als in 'niet-goed' maar als in 'hoeren'). En te diep in Kowloon is het vaak ook niet pluis. Een massage huis waar bijvoorbeeld buiten een bord hing: Thai Message is een slecht voorteken. Sowieso zijn Thaise dingen (behalve het eten) in HK een voorbode voor slechte dingen.

Ik besloot eerst Dr. Spa maar eens te proberen. De naam deed niets goeds vermoeden. Ik ging naar binnen, om vervolgens in een gek winkeltje uit te komen en daar was weer een deur die leidde naar een roltrap naar beneden. Heel duidelijk! Al staande op die roltrap werd ik ontwaard door een viertal iets te veel gemake-upte meisjes die stonden te giechelen. Geen goed teken. Ik vroeg naar een voetmassage. Er werd moeilijk gekeken, meer gegiecheld en toen pakte een meisje een heel groot boek. Ze verloor bijna haar evenwicht. Half zes kon ik. Morgen. Dat was niet wat  ik wilde, ik wilde nu. Ik ging weer weg.
Aan het einde van Mody Road zit een nieuwe massage tent. Ik besloot die te proberen, ook al mocht dat eigenlijk niet van Ans. Binnen aangekomen, zag ik dat de hele tent eigenlijk nog verbouwd werd en ik liep tussen steigers en schilderende mannetjes door naar een goed ingerichte ruimte. Grote stoelen, TV met voetbal er op en een pot thee Ik dacht al gauw: dit wordt mijn nieuwe stek. Een dame kwam met een bak gloeiend heet water aanzetten en mieterde daar een kruidenmix in. Een soort voetensoep. De dame liet mij alleen met mijn boek en ik gluurde naar het voetbal op de TV. Toen de dame terug kwam, ging ze aan de slag en de massage was best goed. Niet 'airport-lounge in Ningbo'- goed, maar heel acceptabel. Na afloop ging ik afrekenen bij de baas en terwijl die mij liet wachten op mijn wisselgeld, kwam het vrouwtje naar mij toe. "Kiss, Sir?"
Ik was verrast. Wat zei ze? "Kiss! Sir? Kiss?" Nu had ik daar helemaal geen zin in en ik schudde mijn hoofd. Ik dacht dat ik toch in de verkeerde tent beland was. Het vrouwtje keek wat beduusd en zei weer, maar nu wat harder: "Kiss! Kiss! Sir, please?" Ik schudde mijn hoofd nog iets nadrukkelijker, schaamde me dood omdat er twee Amerikanen zaten die mij behoorlijk aankeken en zei "NO Kiss!". Het vrouwtje werd ongeduldig en bleef aandringen. No way dat ik dat gekke mens ging kussen en ik keek wanhopig naar het scherm waarachter de baas verdwenen was om mijn wisselgeld te halen. Toen ik mij weer omdraaide, stond het vrouwtje met een prijslijst in haar handen en wees op de onderste regel: "See, Kiss! Please!" Onder het mom van, het moet niet gekker worden, keek ik wat er dan wel niet op die prijslijst stond.

"Tips: 10/20/30 dollars"
 
Tot zover, Uw Man in Hong Kong

1 opmerking: