maandag 15 oktober 2012

22. Geen Energie

De Man van het energiebedrijf belde net om de aansluiting van het nieuwe huis door te nemen.
 
Man: U heeft de aanvraag voor de 1e verdieping gedaan, maar we komen er achter dat uw huis niet alleen een 1e verdieping, maar ook een begane grond heeft.

Ik: Ja, dat is mij bekend. En nu?

Man: Maar u heeft alleen aanvraag gedaan voor de 1e verdieping!

Ik: Maar is dat erg (afgezien van het feit dat niet ik, maar de eigenaar de aanvraag voor mij heeft gedaan en die zal het toch wel weten)?

Man: Maar als u ook voor de begane grond een aanvraag wilt doen, moet u een formulier invullen.

Ik: Maar! Waarom! Het is een heel huis. 1e verdieping hoort bij de begane grond. Dus het is allemaal hetzelfde toch. U moet advies geven. Wat moet ik doen?

Man: Als u begane grond wilt aanvragen, moet u dat aanvragen.

Ik: Ja, maar moet het? Wat gebeurt als ik het niet doe?

Man: U moet dan even bellen met de customer service.

Ik: Maar u belt mij nu om te vragen wat ik wil. Ik heb geen flauw idee, dus ik verwacht advies. Waarom belt u eigenlijk?

Man: Wilt u wel of niet aanvragen voor de begane grond?

Ik: Ik vind het maar gek. Het is toch 1 huis met 1 energiemeter?

Man: Nee. De begane grond heeft een energiemeter en de eerste verdieping heeft een andere meter.

Ik: Wat is dat nu weer voor iets onzinnigs? Dus ik moet dus alletwee aanvragen?

Man: U wilt aanvragen voor beide verdiepingen? Dan moet u bellen! Maar u kunt het ook niet doen.

Ik: Maar wat gebeurt als ik het niet doe, heb ik dan geen stroom beneden?

Man: U heeft twee energiemeters.

Ik: Maar..... laat maar. Ik bel de landlord wel.

Man: Als u het niet wilt, hoeft u niet te bellen. Maar als u het wel wil, dan moet u bellen!

Ik: Dat gedeelte is mij duidelijk. Tot ziens maar.

Ik bel de landlord en die zegt het een gek verhaal te vinden. Ze heeft een aanvraag voor beide verdiepingen uitgestuurd en zou wel even het energiebedrijf bellen om de waarheid te gaan verkondigen. Ik vond dat goed.

Twee minuten later belde de man van het energiebedrijf weer.

Ik: Wat nu weer?

Man: Ik heb de aanvraag voor de begane grond gevonden!

Ik: Dat is goed?

Man: Ja, nu komt het allemaal goed. En u hoeft niet te bellen.

Ik: Oke, ik bel niet.

Man: Nee, u hoeft niet te bellen. Tenzij u geen energie voor de begane grond wilt aanvragen. Dan moet u juist wel bellen.

Ik hing snel op.
Ik heb hier toch geen energie voor

1 opmerking: